Home » Over-friendly

Over-friendly

Over-friendly.

Dalam kata mudah, orang yang terlebih mesra. Terlalu peramah dan suka bersembang.

Bila bersama kita, dia suka mengeluarkan kata-kata yang berlandaskan idea-idea kosong dan lawak yang langsung tiada nilai. (Dibaca: Lawak Bodoh)

Susah sekali nak ambil serius, mana tidaknya, seluruh harinya dipenuhi cakap-cakap kosong dan lawak bodoh, aku ulang. Dan jikalau ada yang serius pun mesti diselangi dengan lawak bodoh, aku ulang.

Orang macam ini memang bersepah tetapi sebagai lelaki yang luar biasa, aku tanganinya dengan tenang. Aku jawab lawak bodohnya dengan senyuman sinis.

Tahukah engkau, senyum sinis ini kalau selalu dibuat boleh mendatangkan mudarat?

Kalau perbualan aku selalu diselangi dengan lawak bodoh, dan aku terpaksa jawabnya dengan senyuman sinis.

Kesannya? Aku yang merana.

Sedar atau tidak?

0 Kata:

 
Web Analytics