Home » » Kejarlah peluang

Kejarlah peluang



Disaat kita tidak punya apa-apa dan keinginan kita melebihi segalanya, tuhan dengan tenang memberi peluang untuk kita merasa dan memiliki segalanya. Bila peluang itu munculkan kehadirannya didepan kita, kita haruslah berkejaran, bertolakkan menggapai peluang itu. Sesungguhnya usaha kita haruslah mengatasi keinginan kita untuk memiliki peluang itu.

Kerana kita harus sedar dan ingat bahawa peluang tidak selalunya ada dan disebabkan itulah ia dinamakan peluang, peluang yang harus kita kejar dan gapai sehingga menjadi milik kita.

Namun jika peluang yang terhidang itu bukan rezeki kita, usahlah bersusah hati walaupun kita sudah sehabis baik mengejarnya. Sekurangnya selepas penat usaha kita mengejar peluang itu kita diajar betapa sukarnya mengejar sesuatu dan betapa bernilainya peluang yang dahulunya terhidang didepan mata kita.

Andai ada yang ketawakan kita disebabkan kegagalan mengejar peluang yang ada, ketahuilah kita sudah diajar dengan pelbagai pengajaran sepanjang mengajar peluang itu dan sabarlah sesungguhnya kita lebih mengetahui akan usaha kita sendiri dan apa yang ditakdirkan untuk kita.


0 Kata:

 
Web Analytics