Home » Aku yang penat

Aku yang penat

Minggu ini, minggu yang agak berat bagi aku dengan purata tidur aku sehari cuma 4 jam. 2 jam diwaktu malam dan 2 jam curi-curi tidur bila ada kelapangan, walaupun sempat melelapkan mata, sebenarnya minggu ini memang sibuk bagi aku.

Bila masa mencemburui aku barulah aku terkenangkan saat-saat lapang yang aku punya dahulu. Kadang-kadang aku terfikir, kenapa aku perlu sibuk, sesibuk ini. Mungkin saat-saat sibuk ini membuatkan aku menghargai saat lapang aku. 

Namun aku sedar satu pekara, saat-saat sibuk ini tidak akan putus, walaupun adakalanya ia rehat namun ia akan datang kembali. Memberi aku ruang yang terhad untuk aku melakukan pelbagai aktiviti.

Aku punya saat kesibukan yang melampau walaupun baru setahun jagung namun aku rasa aku punya nasib yang lebih baik dari mereka yang punya terlalu banyak masa lapang. Alhamdulilllah masih ada ruang bersyukur dalam hati aku, jadi aku tak sepatutnya mengeluh, Allah dah bagi, aku patut terima. Bukankah Allah punya banyak rahsia.

Iyelah, disamping mulut katakan syukur namun jauh disudut hari hambaMu ini ada terselit rasa yang agak penat. Penat. Penat. Penat. Penat zahir dan batin. Penat dengan masalah yang aku rasa aku tak patut pedulikan, namun ia tetap memenatkan aku.

Jadi aku memilih untuk tidak mengambil kisah masalah yang membuatkan aku nampak penat dan menampakkan aku seorang yang lurus dan bodoh.

Disamping mereka yang memberi masalah kepada aku, aku yakin pasti ada juga mereka yang mampu menyelesaikan masalah aku. Aku tahu, Aku yakin.

Terima kasih Ya Allah.



0 Kata:

 
Web Analytics