Home » Kebenaran kisah seram di UiTM Lendu, Melaka

Kebenaran kisah seram di UiTM Lendu, Melaka

Kebenaran kisah seram di UiTM Lendu, menjadi bualan. Sama ada kisah ini seram atau tidak masih tidak dapat diputuskan lagi secara nyatanya. Entah itu salah satu salah faham atau kebenaran yang tiada siapa berani mengatakannya tapi menurut bacaan aku di laman sosial ada ramai pelajar disana yang mengiakan pekara tersebut.

Bukan aku tak percaya atau tidak tapi bila berita yang disampaikan dari pihak kedua ke pihak ketiga ke pihak keempat pastinya ada ditokok tambah atau diubah jalan ceritanya. Selalunya begitu. Aku ada berkongsi pendapat aku di sini: Kisah Seram UiTM Lendu, Melaka sejurus aku lihat UiTM Lendu trending di twitter. Di situ aku ada kumpulkan apa yang sepatutnya orang baca kalau hendak tahu mengenai berita ini.

Melihatkan laman sosial tempat yang paling popular adalah berdekatan jambatan gantung di tepi tasik tapi ada dua tiga yang mengatakan apa yang mereka lihat disitu hanyalah sebatang pokok. Aku sempat bersembang di twitter dengan pelajar UiTM Lendu itu sendiri dan bertanyakan keadaan disana.

Menurutnya, pekara itu memang benar dan kebanyakan kes yang berlaku, berlaku di hostel kediaman lelaki. Sebarang aktiviti tidak boleh dilakukan selepas pukul 11 malam. Dan ada juga diadakan majlis bacaan yasin perdana di setiap tingkat.

Disini aku ada baca satu blog iaitu: Kisah Seram Di UITM Lendu Melaka Ternyata Benar Sumber: Kisah Seram Di UITM Lendu Melaka Ternyata Benar | melvister.com  yang aku boleh kategorikan sebagai satu pencerahan yang sempurna kepada permasalah ini.

Kenyataan MPP UiTM Lendu di MyNewsHub.

Kebenaran ini hanya boleh dijawab oleh mereka yang mengalaminya, kita yang jauh ini hanya boleh mendengar dan janganlah menokok nambah kerana ia bakal menimbulkan keresahan bukan sahaja pelajar-pelajar disana tapi ibu bapa mereka serta bakal-bakal pelajar yang bakal mengikuti pengajian disana.

Dan pada pendapat aku segala gangguan yang berlaku disana dilakukan oleh mereka yang juga bergelar makhluk Allah. Janganlah kita terlalu takut sehingga melakukan pekara-pekara yang tidak sepatutnya. Dan untuk mereka disana, banyakkanlah bacaan ayat-ayat suci Al-Quran dan ayat kursi untuk mengatasi masalah ini.




0 Kata:

 
Web Analytics