Home » » Menulis untuk nota kehidupan

Menulis untuk nota kehidupan

Pelbagai cara nak abadikan kenanga kita, liku-liku kehidupan kita, apa yang mengajar kita, apa yang menghukum kita sepanjang kita berada di bumi Allah ini. Lain orang lain caranya untuk menulis nota kehidupan ini.

Bagi aku, cara yang peling efisien untuk mengabdikan segala nota kehidupan aku adalah dengan menulis. Yea, menulis disini. Segala pahit getir, suka-duka aku coretkan dekat sini agar dapat aku ingat kembali dihari tua, namun aku tak letakkan blog ini sebagai blog personal, aku lebih suka blog kau ini sebagai blog umum, bola yang ada semua benda, blog yang bukan hanya ada cerita suka duka aku. Entah kenapa kalau aku terlalu ceritakan suka duka aku disini aku rasa macam aku hanya menagih simpati.

Oleh itu segala nota yang penuh dengan kisah suka duka aku, aku lebih suka menulis di satu lagi blog personal aku di Wordpress. disitu tiada siapa kenal aku, tiada siapa tahu siapa penulisnya dan aku pun lebih selesa menulis disana, apa yang ada disana hanya untuk aku baca dihari tua aku, atau untuk berkongsi dengan pasangan hidup aku.

Blog ini hanya lebih kepada kefahaman aku tentang apa yang aku baca, kadang-kadang ada juga berkenaan hati dan perasaan aku tetapi aku luahkan dengan cara yang berbeza.

Menulis blog ini bukannya sekadar meraih populariti atau menunjuk yang kita mampu menulis tetapi sebagai satu medium untuk kita menulis nota kehidupan agar dapat menjadi tatapan dihari tua, kalau kita menulis secara merapu memang merapulah kita baca nanti.

Akhir kata ikhlaslah dalam menulis, yang membaca ikhlaslah dalam membaca, jangan hanya tunggu tua baru kita mahu menulis nota kehidupan kita yang dua tiga puluh tahun lalu.

Selamat mula menulis nota kehidupan untuk tatapan dihari tua dengan seikhlas-ikhlasnya.

2 Kata:

Assalam. hye, nice post there.
writing is something releasing what we feel in the safe mode. eceh, ye je. btw,i just want to share my post yg ala ala kronologi lh kot. i just remembered ur blog < kronologi > feel free to come. :)
thnks.

wsslm.

http://ikutsukehati.blogspot.com/2013/02/kronologi-lilin-komputer-dan-pokok.html

 
Web Analytics