Home » » Menjadi penulis jemputan di blog

Menjadi penulis jemputan di blog

Penulis jemputan dah jadi macam satu feneomena di blog-blog sekarang, menjadi atau mencari penulis jemputan untuk berkongsi idea untuk disebarkan kepada pembaca...

Bagi aku personally susah untuk nak memerah otak seorang diri untuk mencari idea dan menghasilkan penulisan yang betul-betul buat kita puas hati, kalau ada pun mungkin dalam sehari itu hanya satu entri yang betul-betul dari karya kita ataupun mungkin tiada jadi untuk memastikan blog kita terus update makan keluarlah entri yang tangkap muat atau entri yang berunsurkan share berita atau gambar tanpa ulasan.


Dan disebabkan itulah wujudnya penulis jemputan di blog-blog sekarang ini jadi untuk tidak turut ketinggalan aku juga menjemput sesiapa sama ada dia mempunyai blog atau tidak untuk menulis entry di blog aku, tak kisahlah entry bergenre apa as long as bukan entri berbaur fitnah atau lucah, kredit 100% akan diberi kepada anda.. anda menulis, aku publish sama-sama meraih keuntungan...


Serba sedikit aku cerita berkenaan penulis jemputan ini:


Apa itu penulis jemputan

Dalam kata mudah, penulis jemputan ini ialah mereka yang dari luar blog aku, menulis didalam blog aku ini, macam kau tulis untuk blog oranglah kan...ada yang diminta untuk menulis atau meminta untuk menulis tapi dalam keadaan aku sekarang ini, aku minta korang untuk menulis dalam blog ini...

Apa faedahnya menjadi penulis jemputan

Dulu sebelum aku mewujudkan blog ini aku pernah menulis untuk blog kawan aku, adalah dalam beberapa entri, semua entri itu berdasarkan pandangan aku sebagai seorang lelaki, pelajar, remaja pada zaman sekarang, so? 

Jadi dengan menulis di blog orang , aku boleh tahu kemampuan diri aku atau penerimaan orang terhadap tulisan aku sebelum aku adakan blog aku sendiri, itu kalau korang belum ada blog, tapi kalau ada blog dan menjadi penulis jemputan di blog orang, disamping berkongsi penulisan korang, korang juga boleh mempromosikan blog-blog korang, bukankan dua dalam satu itu...


Kenapa aku adakan penulis jemputan

Ada dua sebab sebenarnya

Sebab pertama kerana aku nak mempelbagaikan entri di blog aku ini, kalau korang perasan , entri di blog aku ini bukannya entry fakta atau tutorial yang boleh membantu blogger-blogger lain atau pembaca aku, mostly yang aku tulis berdasarkan apa yang aku baca dan apa yang aku, semua berkenaan pandangan aku, jadi dengan adanya penulis jemputan, akan adalah kepelbagaian penulisan disitu, mungkin ada yang ingin berkongsi tutorial atau info so secara tak langsung akan membantu orang lain.


Keduanya sebab aku nak bantu blogger baru, terutama mereka yang ada idea tapi tak tahu nak publishkan dekat mana, pada mula-mula aku terbitkan entri di blog aku sendiri sedih pun ada, sayu pun ada..tak ramai yang membaca, setiap hari aku kena promotekan entri itu, penat beb , so dengan korang menulis di blog aku, sedikit sebanyak aku dapat promosikan blog kau...walaupun blog aku tak ramai pembaca tetapi tetap ada,jangan risau...


Dan sebelum aku tamatkan tulisan ini, aku ingin berpesan jika korang ada idea dan karya hantarlah karya dan entri itu kemana-mana entri tapi pastikan entri itu berkualiti bukannya entri personal korang atau entri yang kearah kisah cinta korang, berat rasanya kalau korang hantar entri itu untuk tuan blog publishkan tapi ada juga kisah cinta yang menghiburkan..


Akhir kata terima kasihlah membaca entry aku yang agak panjang untuk kali ini, jarang ada entry sepanjang ini di blog aku..



Kalau tak faham tulisan aku boleh teruskan membaca disini Penulis Jemputan di blog


Jadi penulis jemputan di blog aku dengan hubungi aku disini @afferdaus atau terus email ke dirikuskeleton [at] gmail [dot] com

0 Kata:

 
Web Analytics