Home » » Kelebihan menjadi jurugambar

Kelebihan menjadi jurugambar

Ya, sejujurnya aku ini bukanlah jurugambar professional mahupun amatur nak cerita pasal kelebihan dan keburukan menjadi jurugambar ini, tapi pengalaman aku pegang kamera dua tiga kali menyedarkan aku betapa besarnya kelebihan seorang jurugambar lebih-lebih lagi dalam sesuatu majlis...

Tak banyak kelebihan yang aku nak bercerita tapi aku nak bercerita pasal satu kelebihan yang memang aku suka sangat dan aku sedar sesangat dan dan dan aku menggunakan kelebihan itu sepenuhnya semasa aku memegang kamera, so sewaktu praktikal ini memang banyak majlis aku berpeluang pergi dan kamera DSLR biasa tuh menjadi teman aku...
Kelebihan yang aku nak cerita tadi bukan pada gambar pertama ini tapi gambar kedua, gambar dibawah ini..kelebihan yang paling ketara aku nampak pada seorang jurugambar ialah dia boleh gambar sesiapa yang dia suka tanpa dibantah dan perasaan malu..woah!!

Perasan tak? cuba bayangkan kalau korang bukannya jurugambar, maksud aku jurugambar untuk sesuatu majlis lah kan, kalau korang bukan seorang jurugambar adakah orang yang korang nak ambil gambar itu akan buat muka cool dan senyum.eceh..jawab sendiri...
Macam gambar kedua yang atas ini, aku rasa pemilik dia tak kisah aku ambil gambar dia tapi yang dia kisah maybe kalau aku masukkan gambarnya dalam blog aku ini, but dah masukkan jua dalam blog ini..gambar ini aku ambil time majlis penghargaan dan penyerahan Kolej Komuniti Pekan yang bukan tempat aku belajar...so how? ada kewajaran tak kelebihan yang aku cakap tuh...

"Nway kalau ada yang suruh gambar ini diturunkan, aku akan turunkan :)"



0 Kata:

 
Web Analytics