Home » » Ingatkan aku kepada pak cik di masjid kampungku

Ingatkan aku kepada pak cik di masjid kampungku

Assamualaikum...

Gambar bawah nyh aku jumpa di wall facebook aku lalu mengingatkan aku kepada situasi di 10 malam terakhir ramadhan yang lalu sewaktu aku berterawikh di masjid kampung aku...

Aku ternampak seorang pak cik tua yang kehilangan sebelah kakinya namun masjid mampu beribadat kepadaNya di rumah Allah, sayu jugak kulihatkan pak cik itu namun membuatkan aku terfikir betapa rendahnya tahap iman aku kalau nak dibandingkan dengan pak cik itu...

Aku yang baru-baru ini menghadapi dugaan dariNya, ujian yang membuatkan kaki kanan aku kurang berkemampuan untuk berjalan ini pun masih susah nak ke masjid, tak tahulah kalau nasib aku macam pak cik itu yang kehilangan kakinya...

Moga Allah tabahkan aku menghadapi dugaan ini dan aku terus bersemangat untuk beribadat kepadaNya...

Dikesempatan ini aku memohon sesiapa yang membaca entry ini untuk bersama-sama berdoa agar sahabatku yang sekarang berada di Hospital KPJ Ampang Puteri agar dipermudahkan urusannya selama disana...

Amin

0 Kata:

 
Web Analytics