Home » » [REPOST] Cerpen:Kimia antara kita

[REPOST] Cerpen:Kimia antara kita

Please..saya taknak tinggalkan awak.” Kata si wanita. Wajahnya berubah masam.
Awak pergi jelaa. Ini satu-satunya peluang awak. Peluang macamnie bukan selalunya datang. Pergi jelaaa k. Saya izinkan.” Si lelaki cuba menenangkan tunangnya. Biar berat hati ingin lepaskan kekasih hatinya pergi. Dia cuba untuk berlagak tenang.
Mereka berdua dah kenal lama. 5 tahun bercinta. Baru beberapa bulan bertunang dan sekarang si wanita akan pergi ke Australia untuk melanjutkan pelajaran.
Taknak laa awak. 2 tahun tuu. Lama arrr. Saya taknak tinggalkan Malaysia, saya taknak tinggalkan family saya dan yang paling penting saya taknak tinggalkan awak..
Alaa..2 tahun tu bukan lama mana pun.. Sekejap jek. Pejam celik pejam celik habis laa tempoh masa awak belajar kat sana.” Si lelaki masih cuba untuk menenangkan hati tunangnya. Dan barangkali ingin menenangkan hatinya sendiri.

2 tahun bukan nya sekejap tau tak. Macam-macam boleh jadi..saya takut.. hati awak berubah terhadap saya..
Hehe..berubah??” si lelaki tersenyum nipis. Nampak ada jawapan untuk persoalan yang dibangkitkan si tunang.

Awak..tau tak dalam satu hubungan itu mesti ada memberi dan menerima? Dan awak tau tak setiap hubungan itu perlukan kepercayaan dan kejujuran. Kita sebenarnya tak perlu risau. Walaupun kita terpisah antara masa dan tempat, selagi kepercayaan dan kejujuran itu ada.. Apa yang penting ialah memberi dan menerima. Hubungan ini umpama sebuah ikatan dalam atom kimia. Setiap bonding yang lengkap electron valencenya tidak akan mudah putus. Pergilah. Saya percaya yang bonding antara kita kuat.


I fell in love with you, After you said your love for me. 
We had our previous lovers, At last we are together. 
The first time we met eye to eye, 
I felt the chemistry (Kimia) between us You kissed my cheeks, 
You whispered my love, 
You said 'Baby, I love you' You melt my heart (in a good way, i.e. 'made me fell in love with you') 
The happiness I feel At the moment we are together 
Looking at the bright moon Witnessing the stars, 
You claimed me as the rainbow to your love



Actually tajuk cerpen nyh Kimia saja tapi aku saja nak tambah Kimia antara kita, tak salah kan, nway Cerpen:Kimia ini dikarang oleh member aku diblognya ohhmasamasalahmalaslah.blogspot.com 

2 Kata:

owww..so sweet..haha..btw done following..follow me back please,popular guy ! *blink blink eyes*

alahai sweet betul. tapi memang betul lah. kena ada kepercayaan dan kejujuran. itu yang penting. tak kiralah jauh mana.

 
Web Analytics