Home » » Mungkinkah dia lelaki paling jujur di Britain

Mungkinkah dia lelaki paling jujur di Britain

Bagi Arron Large, ia semua adalah berkenaan jujur dalam kerja, suatu hari semasa membersihkan jalan-jalan di Southend-on-Sea, Kontraktor ini menjumpai seutas jam tangan Rolex di dalam longkang yang berharga £21,000 ..


Namun dia tidak menyimpan jam yang bernama Oyster Perpetual Cosmograph itu  namun menyerahkannya kepada pihak polis...



Walau bagaimanapun sekiranya pemilik jam ini tidak menuntut jam ini selama 30 hari, kejujurannya akan terbalas apabila jam ini akan menjadi miliknya...

Berusia 28 tahun itu, dari Rayleigh, Essex, dia berkata: 'Kami telah biasa menjumpai emas palsu jadi bila kali pertama melihatnya saya tidak terlalu teruja..."

Tetapi bila dia membersihkannya dengan sebaik mungkin, emasnya masih tidak luntur jadi dia sedar yang ia mungkin sesuatu yang istimewa, alamgkah baiknya jika jam ini dapat dipulangkan kepada pemiliknya tetapi jam ini mungkin sudah diinsurankan dan secara senyap dia berharap agar dia dapat menyimpan jam itu...

"Jika tiada siapa yang menuntutnya maka ia akan menjadi milik saya dan saya pasti akan menggunakan hasil dari jualan jam itu untuk melangsaikan hutang saya"..katanya.


 
Web Analytics