Home » » Lain orang lain cara berboros

Lain orang lain cara berboros


Kita tengok maybe ada segelintir member kita yang sangat susah nak keluarkan duit dalam sesuatu hal, sebagai contoh time makan, seboleh-bolehnyer dia memang nak berjimat nak makan semurah yang mungkin and contoh lain maybe pada peralatan dia, just beli yang memang nak gunakan saja tak nak lebih-lebih…

So korang ada terfikir tak kalau dia berjimat dalam satu hal ini, kemanakah duit dia selalu habiskan, duit memang tak kan membukit pun kalau kita simpan jer, ada lagi ke orang yang mampu simpan semua duit dia tanpa menggunakannya..mustahil kan, for surelah dia ada satu benda yang dia akan habiskan duit dia tanpa berjimat…

Makan
Orang jenis nyh memang aku selalu tengok berpegang kepada kata-kata hikmat iaitu “kalau bab makan jangan kedekut”..pasal makan nyh aku pernah kenal seorang pak cik nyh yang memang suka berhabis kalau bab makan, memang tak kisah habis tapi last-last keperluan lain yang wajib hanyalah dibuat sekadar tangkap muat…tapi kalau tengok gadjet dia or benda lain memang ala kadar…

Gadjet
Haaa, nyh aku suka, orang macam nyh memang akan berjimat dalam segala hal tapi kalau bab gadjet terbaru memang takat 1k or 2k macam kira kecik la kan…kalau dapat sesuatu gadjet yang baru memang dapat satu kepuasan…tapi kalau bab lain memang berkira..

Pakaian
Nyh memang jenis orang yang berfesyen, sanggup simpan duit, alas perut semata-mata nakkan pakaian yang dia inginkan, time sekolah dulu aku ada member macam nyh, time rehat memang dia tak makan simpan semua duit poket dia semata-mata nak beli pakaian idaman dia, dia simpan semua duit dan tunggu hujung bulan and tibalah masa shopping time!! Tapi orang macam nyh memang ala kadar dalam hal lain..
Gadget terbaru dalam list aku

So memang kalau kita perhatikan lain orang lain cara dia boros, memang takkan sama dengan kita dan kalau ada memang jodohlah, sebab kalau semua orang cara boros dia sama, tak kisah habiskan duit dekat makan je, so syarikat gadjet, pakaian macam mana pulak kan, so kalau ada member korang yang berjimat  dalam hal yang korang boros janganlah korang pertikaikan kerana mereka punya sebab tersendiri dan mungkin korang pulak berjimat dalam hal yang dia boros..

Kalau macam aku mungkin aku tergolong dalam orang yang suka habiskan duit ke arah gadjet kerasa sampai sekarang tak semua kedai makan aku dah pergi tapi gadjet terbaru aku ASUS TRANSFORMER :)

7 Kata:

betol3. boros tang mkn xpe :P

hehe. aku suka buang duit untuk makan=.= oke, macam ape je ayat aku ; 'buang' . haha

Serius kalau makanan aku paling banyak belanja..Pastu satu lagi, BUKU!! Aku tak tau la cane nak kawal nafsu beli buku pantang jumpa kedai buku at least mesti beli dua, sampai rak kat bilik dah tak muat..wahahahaha

@Nur Intan Syafinaz wah..kalau berhabis untuk buku memang berbaloi ah..good one

@mr_right memang mostly orang berhabis untuk makan lah kan..

haha. sy pulak boros dari segenap segi. semua pon suka. makan, pakaian, gadget. selagi budget utk bulan tu cukup, tak kesah untuk berbelanja. tp xlah smpi melampau ikat2 perut tu mmg tak lah kan.:)

 
Web Analytics