Home » » Benda paling bodoh aku tengok dekat Stesen Bas

Benda paling bodoh aku tengok dekat Stesen Bas

Ceritera nyh berlaku sewaktu aku nak balik ke Taiping, last friday..al-maklumlah cuti krimas..so memang dah lumrahlah kot, kalau musim perayaan nyh tiket ke Taiping memang cepat sangat habis, maybe banyak perantaun di Kuala Lumpur nyh berasal dari Taiping..entahlah...


So aku amiklah tiket tambahan ke Penang..kejadin yang patut kot aku panggil bodoh nyh bermula bila time nak naik bas dalam pukul 7.30 macam tuh..

Konduktor bas nyh panggillah semua penumpang yang memegang tiket ke penang untuk berkumpul di suatu tempat dekat bawah terminal tuh, so konduktor tuh pun kutiplah semua tiket ke Penang pada masa itu..


So dah biasalah kalau bas tambahan memang kena berjalan sikitlah ke bas sebab bas memang tak tunggu dekat platform so segerombolan manusia yang merancang balik ke Penang berjalanlah kearah bas tuh..ramai jugaklah..


Sampai ke bas je terus kami semua naik bas, and insiden yang bodoh tuh terjadi time nyh lah...bila penumpang terlebih...haaa??


       'Aikk macam mana pulak boleh tak cukup nyh, tadi aku dah kira...cukup                                  
       jer..siapa yang lebih nyh...'-konduktor bas


Dengan tiket semua dekat tangan konduktor bas tadi so memang dah tak boleh nak tentukanlah siapa yang takde tiket kan..so adalah 5 6 orang tuh terpaksalah tunggu next bas..


Bodoh kan?? sepatutnya tiket bas tuh kutip time nak naik baslah bukan sebelum nak naik bas..takde strategi betul..


p/s:kalau nama pun bas tambahan, janganlah beli tiket terus jer naik bas, diorang takkan perasan punyerrr :)

5 Kata:

adoiii
cm tu pulak
aduhaii
nape x amik bas terus p tpg?

Len kali jgn beli tket bas yg mcm gitu...dulu dh pnh terkena gak cm2 kt puduraya..hangen je..

yes...
aku setuju..
ptot kutip msa dlm bas..
nmpk sgt tak sbr2 konduktor tu.. huhuhhu...
:)

memang bodoh, nasib baik kau tak pernah kena, haha

 
Web Analytics