Home » » Aku bersyukur kepadaNya

Aku bersyukur kepadaNya

Bersyukurlah kepada Yang Maha Esa..

Sentiasa dekat padaNya..

Namun kita as a human lebih rela dan selalunya berfikir sangat pasal masalah yang kita hadapi dari memohon kepadaNya.There will be times where it feel like life is not fair..kicking we up and down..and sometime we feel like we don’t have any reason to be thankful so we start think creepy things…so dengan merasa tidak bersyukur ia mudah membawa kita kearah yang negative…feel unmotivated and lost..

But when problem keep coming we should not think much about that problem but just stay focus and look around you..apa orang sekeliling kita hadapi, apa yang mereka miliki and then bila kita jumpa sesuatu yang menyentuh hati kita and that time baru kita sedar betapa banyaknyer kita telah merungut dan tidak berterima kasih atas keadaan kita..

Out there so many people which their life more difficult than us, mereka lagi banyak masalah yang perlu mereka hadapi, cabaran hidup yang tak pernah putus namun ada segelintirnya hanyut dibawa kesusahan cabaran namun ada juga yang berjaya mengatasinya, amiklah contoh di sekeliling kita dan kita akan sedar bahawa..

Kalau nak fikirkan masalah dan cabaran yang ditimpakan kepada kita namun betapa banyaknyer kesenangan dan banyak kurniaanNya yang perlu kita bersyukur..

Dari sekecil-kecil anugerah hinggalah sebesar-besar nikmat yang kita miliki..adakah kita sedar peri pentingnya dalam kehidupan kita..


So berhentilah merungut akan kesusahan kita dan marilah tunjuk sedikit rasa bersyukur dan Alhamdulillah kepada Yang Maha Esa untuk setiap apa yang kita miliki…seperti gambar yang atas nyh..dah la anak yatim dan ditempatkan di tahfiz yang mereka harapkan dapat memberi mereka perlindungan namun apa yang mereka harapkan dan apa yang mereka dapat jauh sekali, mereka ini dikerah untuk membuat jualan amal selain meminta simpati ramai..


So fikirkan, adakah nasib kita seteruk mereka...


So let's show our gratitude to our God...

 
Web Analytics