Home » » Perbezaan pelancong asing dan rakyat Malaysia naik bas

Perbezaan pelancong asing dan rakyat Malaysia naik bas

Lama memang lama wooo...aku kata begitu sebab time aku menaip entry nyh aku tengah tunggu seorang perempuan yang sedang berseronok bershoping di sebuang shoping complex di Pulau Pinang..


Nway entry kali nyh bukan aku ceritakan tentang berapa lama perempuan amik untuk bershoping tetapi kelakuan antara pelancong asing dan rakyat Malaysia sewaktu menaiki bas especially bas ekspres...


Benda nyh aku perhatikan sabtu lepas time sama-sama naik bas dari Kuala Lumpur ke Taiping...antara perbezaan yang aku dapat perhatikan adalah...


1.Mereka takkan menutup langsir
haa..nyh memang ketara gila, rakyat Malaysia termasuk aku kalau boleh satu bas nak tutup langsir lagi2 waktu panas tetapi apa yang aku lihat kat pelancong asing nyh dari start mereka naik sampailah sampai kedestinasi, mereka takkan tutup langsir walaupun time panas maybe nak menikmati permandangan kot...


2.Tidur
Sape yang tak pernah tidur time naik bas ekspres kasitau sama aku, haha...pelancong asing mereka memang takkan tidur, sebab apa yang aku tengok...mereka nyh sibuk memerhati permandangan sekeliling, mana sempat woo nak tidur...


3.Kamera sentiasa ditangan
Nyh memang terang gila, pelancong asng la katekan, kamera memang tak lepas, naik bas pown kamera still kat tangan sampai bas lalu dekat dusun durian pown nak amik gambar..hehehe, kalau kita mana nak buat macam tuh kan, ye tak dah hari-hari tengok...takkan nak wat sampai amik gambar dari atas bas kan...


So tuh jela yang dapat aku perhatikan dan membuat perbandingan antara pelancong asing dan rakyat malaysia time naik bas...


p/s:bilalah nak habis shoping nyh..tak penat ke berjalan?? kaki melecet?? fuhhh

6 Kata:

betul...betul...pelancong asing suka akan keindahan...:)

dengar cik farah nak bebel nih! http://coretanharapan.blogspot.com/2011/11/dengar-sini-adik-adik-sis-farah-nak.html

tapi kalau kite pulak pergi melancong perkara sebalik nye berlaku hehehe..kan3?

Kawan Dah Kawen..Awak bile nak kawen ?

kalau kite pergi melancong negara asing pon mesti kite buat macam dorang jugak kan. well dah nama pon melancong. hehehe

Betul kata Ainol & Syazwana tu...bile kite kt tempat orang menda yg sama juga terjadi kat kita.

overall memang macamtuh lah...tempat orangkan sure setiap detik kita nak rakam :)

 
Web Analytics