Home » » Kehidupan dipenjara dan seorang jutawan

Kehidupan dipenjara dan seorang jutawan

Korang still ingat entry nyh?? nyh adalah berdasarkan salah satu hit dari 22 perkara terhebat tuh..


Serius kalau anyone tanya dekat aku, "movie ape yang latest sekarang ini erkk?"..or "movie nyh ok tak?" atau "movie ape yang kau suka tengok?"..DAMN! BLANK! Aku nyh hanyalah pecinta wanita bukanlah pecinta movie yang tak senang duduk kalau tak tengok setiap movie yang keluar dekat wayang, aku tak kisah pown tengok dekat wayang atau hanya download menggunakan p1 siput aku nyh tapi as long as dapat tengok jadilah...


Tuh kalau nak jawab soalan nyh aku susah sikit nak jawab, kerana banyak movie yang aku dah tengok, dah susah nak tentukan yang mana terbaik or menjadi kegemaran aku, as long as tak hambar or boleh buat aku tergelak, kiranya movie tuh oklah...tapi demi menjawab soalan nyh aku still akan senaraikan movie kegemaran aku pada ketika dan saat ini..


So dekat sini aku ada 2 movie yang memang aku terasa gila or menjiwailah time tengok movie nyh, 2 ok! tengok aku memang tak mampu nak menyatakan satu yang terbaik, cause dua dua movie nyh aku rasa best, nway kedua-dua movie nyh merupakan dua filem dari hollywood yang dah lama tayang tapi still ada dalam laptop aku nyh..malas cerita panjang, usha jela..


For the first movie aku pilih The Pursuit Of Happyness, filem nyh mengisahkan seorang bapa berkulit hitam dan seorang anaknya yang ditinggalkan isterinya, cerita ini serius sedih gila sebab dia tunjukkan bagaimana cara bapa berkulit hitam tuh bersusah payah menjaga anaknya, banyak insiden-insiden yang memang aku rasa umphh!! tapi time ending cerita nyh, lelaki tuh berjaya menjadi jutawan dengan pada mulanya dia hanya ada beberapa dolar jer dalam wallet dia...



Movie kedua yang aku nak kongsikan dekat sini ialah The Shawshank Redemption, aku serius suka filem yang mengisahkan tentang kehidupan tentang sesuatu tempat yang tak pernah kita pergi macam contoh dalam filem ini dia ceritakan tentang kehidupan didalam penjara, filem nyh mengisahkan bagaimana seorang lelaki yang disumbatkan dalam penjara tapi dia berjaya melepaskan diri dengan cara yang terbaik, bagi aku lahkan..



Ok, inilah dua filem yang menjadi kegemaran aku buat masa ini, time aku menaip untuk entry inilah, tak tahulah kalau kejap lagi ada pulak filem yang best..:)


p/s;Kekadang hati ku bertanya, Adakah dia dah berpunya, Kerana diriku berasa, Aku jatuh hati padanya...


Older post
Hits 1: My Favourite Song

4 Kata:

FILEM YG SECOND TU MCM BEST XD

wah ayt last tu tak nk kalah..haha..pursuit of happyness mmg cerita yg byk motivasi

Terima kasih atas informasi menarik

 
Web Analytics