Home » » Review Cerpen: Kisah sedih di bulan puasa

Review Cerpen: Kisah sedih di bulan puasa


Aku nak berkongsi pasal satu cerpen yang aku baca sampai habis..teettt!!! FYI, aku nyh bukan jenis yang suka baca entry dekat blog yang panjang-panjang melainkan entry dari blog Kereta Mayat cosh dekat situ banyak ilmu yang boleh aku dapat, rugi kalau skip...

Kali nyh aku ada terbaca cerpen nukilan one of my friends, roomate actually, nway before nyh aku dah baca banyak cerpen dari dia tapi tak terpanggil pown nak berkongsi dalam blog ini tapi selepas melihatkan member aku yang dah buat review tentang cerpen blog nyh dalam entry nyh buat aku terpanggil untuk berkongsi cerpen yang seriously aku baca sampai habis dan aku fikir antara cerpen yang aku minati dalam blog dialah...

Aku tak suka pendahuluan dan ending memane cerpen tapi aku suka klimaks ... 
" "Hello, ini encik Syarif ke? Saya ada benda nak bagitau encik nie."
"Ye saya Syarif. Siapa ni?"
"Saya jururawat daripada Hospital Serdang. Saya nak bagitau encik ni yg kawan encik, encik Rozaimi kemalangan tadi."
"Haahh!! biar betul? Dia eksiden motor ke?"
"Ye encik. Beliau sekarang berada di wad kecemasan Hospital Serdang. Saya harap encik dapat datang ke sini dgn segera.
"Ok. Terimakasih ya".
Terkejut Sarip dgn berita yg baru dia dengar tadi. Dia segera bersiap dan terus bergegas ke Hospital Serdang bersama awek si Rozaimi. Motor fz dia eksiden sekali dgn Rozaimi. "
So kalau nak tahu ending cerpen nyh bolehlah stalk link nyh:Cerpen: Kisah sedih di bulan puasa

p/s:aku ada sebuah cerpen dalam draft blog aku tapi sampai sekarang cerpen tuh hanya ada tajuk !!!!!

8 Kata:

Kenapa la Hospital Serdang...hahaha..tetibe terasa nak baca..hehehe..

ok dah baca..mmg sedih igtkan sarip mati rupenye rozaimi yg mati...

peh femes dah blog aku skrg hahaha

hanya ada tajuk? haha. takleh blah.

oh,kawan eqeh ke? huhu.

haha. bilalah pulak nak jadi bukit tu kan.

cik tomyam pun suka belog kereta mayat jugak...^^^

 
Web Analytics