Home » » Jangan kita sesekali riak

Jangan kita sesekali riak


Memandangkan bulan baik, bulan Ramadhan nyh, apa salahnyer kita selitkan entry berunsur kesedaran dan pengajaran kan setelah berpuluh entry aku sebelum nyh banyak kearah ke"meperek"an...so untuk entry pagi 6 Ramadhan nyh aku nak berkongsi sikit apa yang aku tahu tentang sifat negatif dan agak buruk,memang buruklah iaitu RIAK...


So seperti yang kita sedari setiap manusia di dunia ini dikurniakan kelebihan yang terdendiri oleh Allah S.W.T. dalam sesuatu bidang, mungkin kita terbaik dari orang lain dalam bidang ini tapi mungkin juga kita paling loser dalam bidang yang lain tapi harus diingat bahawa manusia ini dilahirkan kedunia oleh Allah S.W.T. sebaik-baik kejadian dan kita sebagai hamba Allah yang lemah dan hina di muka bumi ni haruslah bersyukur atas segala kurniaanNya dan jangan sesekali riak serta takbur!!!. 

Kita seharusnya menggunakan kurniaan kelebihan itu dengan baik dan tak perlu untuk berlaga-laga dengan orang lain untuk jadi yang terbaik, dan jangan pulak menggunakan kelemahan kita sebagai alasan untuk tidak berjaya, kerana jika kita amalkan semua itu nescaya kita akan berda ditakuk yang lama dan tidak mungkin akan berjaya di dunia mahupun di akhirat...

Penjelasan?? So untuk orang yang lembap macam aku, aku selitkan satu contoh disini, aku gunakan watak A...A merupakan blogger yang baru hidup 5 bulan di dunia blogger.com namun mungkin rezeki dia, nasib dia dia lebih berjaya namun tidak lah berjaya sangat tapi alhamdullah setakat ini ada juga blogger yang telah sememangnyer popular dan lama berkunjung ke blog nyer dan menjadi salah seorang follower nyer dan baru-baru ini entry si A ini berjaya menjadi entry pilihan si Blogger veteran ini...

Namun ingin aku highlightkan kat sini, walaupun kejayaan itu tidak seberapa haruslah si A itu bersyukur kerana tak semua orang mandapat laluan mudah sebegitu namun tidak juga sesekali RIAK dan terlebih suka kerana semua itu tidak membawa kemana..


Sekian sajalah tazkirah tengahhari aku, jumpa lagi lah yer..nway please jangan baca entry terbaru Ben Ashaari : Blogger cekal dan entri pilihan ! , nanti orang cakap aku riak..

p/s: aku sememangnyer riak, ubahlah aku:(

6 Kata:

salam ramadhan...Tahniah! jadi pemenang segmen abg ben! terbaeklah.

hahaha..^_^.... da bace pun..bukan riak tu..bukan senang an..^_^

singgah sini!
tahniah jadi blogger pilihan Ben..

 
Web Analytics