Home » » Cerita atas bas: mat bangla dan fair n lovely

Cerita atas bas: mat bangla dan fair n lovely

For your information, last friday aku dapat cuti so memang tak cukup syaratlah if aku tak balik Taipingkan, walaupun tiket hari jumaat tuh habis dan terpaksa tunggu hari sabtu tapi aku tetap jugak nak balik, jumap family doe, rindu bangat ehhh...


So lepas 3 hari 2 malam aku lepak Taiping, hari isnin pagi aku check out dari Taiping dengan bas so berbalik kepada tajuk entry aku, haaa, cerita dia start dari sinilah...time aku naik bas tuh ada seorang mamat bangla duduk sebelah aku, bukan sebelah sangatlah, aku single seat dia double seat tapi dekatlah, so lepas duduk jer dan before bas gerak memang dah kewajipan ada seorang akan datang kutip tiket...


Sampai turn dia jer akak tuh datang dekat dia minta tiket, dia teruslah selongkar beg dia dengan cara yang mengelabah sure korang boleh bayangkan kan..heheh..pastuh time sinilah yang buat aku ketawa, bukan aku sorang jer ok, pemandu bas tuh sekali, guess what, pencerah muka Fair n Lovely terkeluar dari beg dia time dia sibuk2 cari tiket bas tuh, aku masih ingat lagi dialog akak yang kutip tiket tuh:


'baiya, lu pown mau kasi cerah muka ka...'


Tergelak aku kat situ tapi dalam hati jela yer, segan nak gelak kuat-kuat, lepas tuh hati kecil aku berbisik, kalau mat bangla yang terang-terang dah "putih" tuh pown kene pakai pencerah muka kenapa aku tak pakai erkk..hahha


Tuh jela cerita lawak atas bas yang aku nak share dengan korang, so kesimpulannyer semua orang nak muka dia cantik or hensem ok bukan kau sorang jer, bukan kau, orang yang baca entry nyh jer.hihih


p/s:buat orang yang tak tahu, fair n lovely tuh pencerah muka yang amat popular lah, dalam tempurunglah kalau korang tak kenal..haha



9 Kata:

Semua org pakat nak cerah..hahaha..sy sendiri pun tak peduli produk cerah2 ni, wahaha

seriously tak penah pakai apa2 pencerah pn..huhu

haha,naseb bek aku guna syahirah je.

dah tu bangla tu jumpe ke dak tiket bus?

hahahaha
dia terpengaruh dgn iklan la tu
ekekekek

hahaha. tak baik kot kalau gelakkan depan-depan. jahat gila. siapa yang taknak jadi cerah kan. takleh blah tul fair and lovely. kui3.

 
Web Analytics