Home » » Baru kini aku sedar yang semua itu tipu

Baru kini aku sedar yang semua itu tipu

Dulu masa aku sekolah rendah selalu aku bermimpi aku nak cepat-cepat ke sekolah menengah, lepastuh dah dapat berada disekolah menengah nak pulak habis PMR pastuh SPM, tak nak pakai baju sekolah dah...nak cepat-cepat dewasa, cosh aku fikir bila aku dewasa semua benda aku boleh buat, tiada lagi panggilan Mom and Dad yang suruh aku balik before maghrib, tiada lagi cikgu yang nak suruh aku buat itu ini, nway orang dewasa kan dah matang...

kalau dulu aku sakit, my mom ada kini..
Sampai jer exam SPM,aku memang tekad gila-gila, study hard agar aku tak memasuki tingkatan 6 untuk STPM, kalau boleh aku nak terus jer amik degree pastu jadi arkitek...dan alhamdullah result SPM aku menutup jodoh aku dengan tingkatan 6 dan menetapkan jodoh aku dengan universiti untuk Asasi...


Tapi kini dah lepas Asasi, masuk pulak Ijazah...setelah tinggalkan alam sekolah selama lebih 2 tahun baru kini aku rasa rindu dekat alam persekolahan aku, alam kanak-kanak dan aku sedar yang alam remaja yang aku tempuh ini taklah sebest mana pown, ada jer orang dewasa dan remaja yang masih tidak matang...


Siapa cakap orang dewasa berfikiran matang??? kalau semua orang dewasa pandai berfikir takdelah terjadinya perlbagai jenayah or yang paling penting berkaitan maksiat or lebih specific dekat sini aku nak kaitkan dengan kes buang anak dan mencuri yang tinggi...


Lebih suka enjoy sana sini, tak suka pulak nak belajar or pergi kerja..tuh semua betul-betul menyedarkan aku bahawa tak semua orang dewasa berfikiran matang dan alam dewasa nyh tak semestinya menjanjikan kebahagian seperti alam kanak-kanak...


p/s:lagi satu, aku takkan dapat duit raya dah bila besar

8 Kata:

nafsu yg membunuh kematangan dorang..

paling rindu time zaman sekolah rendah..rndu gileerr....bile nek sekola menengah nak cepat2 masuk u..but see now alahai rse nak ptah balek zamn childish...

serius like ! dok kat u tak best ! sobsobsob. btw, asasi mane dulu? saye pon dapat asasi jugak tapi saye amik matriks. kat u mane skg?

bila da hilang baru kita pandai hargai kan (; hehe

Nanti dah keje baru rasa rindu kat universiti..whatever we do, seboleh2 nye enjoy, make memories, have fun, so that bila kita dah move foward kita tak mnyesal..and kita rasa happy with all the memories..

saya belum pernah rindu zaman sekolah lagi sebab pengalaman dok hostel yang tak best.

 
Web Analytics