Home » » Antara sayang dan suka

Antara sayang dan suka

Jika orang yang kau sayangi menangis,kaupun akan ikut menangis
           Jika orang yang kau sukai menangis,kau hanya menghibur saja

Aku excited gila bila one of my friend suruh aku terangkan kekeliruan yang tengah dia alami sekarang ini iaitu melibatkan antara suka dan sayang. Kalau sekali pandang takde beza pown antara dua nyh kan, dua dua merupakan perasaan yang membawa erti yang lebih kurang sama tapi pada pendapat aku wujudnya perbezaan halus yang dapat kita detect antara dua perasaan ini...


Aku sayang kat kau, eh eh aku suka jerk at kau tapi sayang ada jugaklah…

So untuk pendapat picisan aku nyh, kalau korang dah sayang dekat seseorang tuh for sure korang memerlukan sidia bila korang ada something untuk berkongsi tak kiralah suka or duka sesuatu tuh dan semestinya orang itu akan menjadi telinga yang baik bukan kaki or tangan  ok yang menanti nak cepuk jer korang...

Dan satu lagi kalau sayang korang memang geli gelisahlah kalau sidia nyh takde disamping korang , dan korang akan memandang dia dengan sepenuh kesempurnaan walaupun korang tahu yang dia nyh banyak gila keburukan yang korang pown tak mampu nak tahan…

So bagi perasaan suka pulak, of courselah lain dari sayangkan…kalau korang dah suka dekat someone nyh, perasaan korang sure lain gila dengan apa yang korang rasa bila korang sayang dekat dia, contohnyer korang sukakan dia sebab dia pandai buat lawak, happy go lucky, periang…

Bila dia ada jer korang memang tak kering gusilah senang cerita korang bahagia jer dengan perangai dia tapi satu tentang perasaan suka nyh adalah korang tak kisah pown bila berjauhan dengan dia, kalau korang dah lama-lama berjauhan dengan dia korang boleh jer lupakan dia, dan tak kisah pown jumpa ke tak dengan dia nyh…

Banyak actually kalau nak cerita semua, dari degi topik perbualan, dari segi layanan, dari segi pergaulan dan perwatakan dan sifat kita terhadap dia mau pecah by part jugak entry aku nyh tapi setakat nyh jela aku senaraikan tapi kalau ada permintaan lain, aku akan cuba rungkaikan sampai akar tentang dua dua perasaan nyh…

Lagu yang aku layan dari start aku tulis entry nyh sampai publish:)


p/s:malam nyh malam jumaat, jom meramaikan masjid untuk bacaan yassin yer:)


PROMOTION:DIAPER CAKEACNE PROBLEMBLACKBERRY PLAYBOOK!

6 Kata:

hurm, cewah2 ferdus,,haha..

yela, lain bebenor maksud 2 perkataan ni, kalau suke selalunya maknenye mcm selesalah kan.

suka dan sayang itu amat berbeza. dan amatlah berbeza. menyayangi dan menyukai seseorang tak perlukan sebab ye -.-'

so sapa yang awak sayang? suka kompom ramai kan? hahaa

 
Web Analytics